onsdag 25 mars 2009

Människan störd?


"klubbade ihjäl 21 sälar. I dag dömdes fiskaren till 80 dagars fängelse. Fiskaren klubbade ihjäl 21 sälungar med en staketpinne." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4738767.ab

Att människan kan göra så onda saker fattar jag inte. 80 dagar i fängelse för detta är för lite, yani klubba han också :P. Varje dag i stora delar av världen torteras djur på alla möjliga sätt. Såg en filmklipp där man drar av pälsen från hundar o katter medan dom fortfarande lever. bland det värsta jag sett i hela mitt liv. Har även sett hur man plockar fjädrar o på så sätt torterar dessa djur för att vi ska ha sköna kuddar att sova på.

männisor plågar djur varje dag. Vi är dom enda som kan göra något åt det, Genom aktiva val kan vi om inte hindra djurplågeriet men minska det, vi måste börja välja, välja saker där vi vet att djuret inte har plågats innan döden.
Hur långt är människan villig att gå för att få pälsen, skorna, jackan, sminket, dunkudden och allt annat som gör att dessa djur lider?......

2 kommentarer:

Anonym sa...

människan störd.

musique4real sa...

jätte bra inlägg! Jag är vegetarian men jag skulle vilja hjälpa djuren mer... att stoppa djurplågeri skulle vara sjukt skönt!